سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

 مادر شدن یعنی، شروع دوباره زندگی
تقریبا از نظر تمام زنان؛ بهترین لحظه زندگی یک زن تجربه مادر شدن است. حس زیبای تولد دوباره برای توصیف این لحظه می‌تواند مناسب باشد.



به گزارش ، تقریبا از نظر تمام زنان؛ بهترین لحظه زندگی یک زن تجربه مادر شدن است. حس زیبای تولد دوباره برای توصیف این لحظه می‌تواند مناسب باشد. اما اولین تجرب? مادر شدن با همه زیبایی‌ها و لذت‌هایی که دارد؛ مسئولیت سنگینی را بر دوش مادر می‌گذارد. پس از مراقبت‌های دوران بارداری حال باید همه نیازهای جسمی و روانی کودکی را تامین کنید. صرف یک دقیقه برای خود یا استراحت کردن به یک خیال دور تبدیل می‌شود. خدمت کردن به یک موجود کوچولوی دوست داشتنی، در صورتی که نگرانی و بی تجربگی خود را حل نکنید؛ از یک رویا به کابوس تبدیل می‌شود. در مقاله حاضر پیشنهادهایی از تجربیات دیگر زنان را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید بیشتر از تجربه مادر شدن لذت ببرید و کمتر خسته اکتیکوت شوید.



غرق دنیای کودکان شوید.

مگر می‌شود عاشقِ یک انسان معصوم و کوچک که مانند یک فرشته از بهشت می‌ماند، نشد. با تمام وجودتان اجازه بدهید این عشق را حس کنید و شما را غرق خود کند. هر بار که لمسش می‌کنید یا نگاهش می‌کنید و در زمان‌هایی که کاری برایش انجام می‌دهید این حس را در وجود خودتان عمق ببخشید. کارهایی که برای او می‌کنید را با آگاهی احساس کنید. شما هنوز هم می‌توانید نوزادتان را با تمام وجود حس کنید. فراموش نکنید مادری تنها یک مسئولیت نیست و خوشبختی و سعادت و تکاملی که در شما ایجاد می‌کند جزء مهمی از تجربه مادر شدن است.



لحظات را دریابید.

شما به عنوان یک مادر جهان را بهتر درک می‌کنید. لحظات خوب یا با سرعت بسیار بالا عبور می‌کنند یا خود را در لابلای سختی‌ها و روزمرگی‌ها پنهان می‌کنند. شبان و روزهای زیادی می‌گذرند که شما در حال پرستاری از فرزندتان هستید؛ برایش آواز می‌خوانید و گاهی کنارش دراز می‌کشید و نگاهش می‌کنید و با بوی او به خواب می‌روید. متاسفانه زمان این سختی عجیب به سرعت طی می‌شود هارتمن و تا به خودتان بیایید قد کشیده است و بزرگ شده است. تلاش کنید از لحظه لحظ? این لحظات ناب بیشترین لذت را ببرید. این لحظات وقتی که بگذرند، حسرت زیادی در دل آدم باقی می‌گذارند.



از شوهرتان کمک بگیرید.

نوزاد در دو سه ماه اول به شدت به مراقبت نیاز دارد و بیشتر وقت‌ها تلاش می‌کند تا در آغوش مادر باقی بماند. توان هر حرکت جانبی را از مادر می‌گیرد و مادر از ترس بهم ریختن آرامش او حرکتی نمی‌کند. در این زمان از همسرتان بخواهید تا در بعضی کارهایی که می‌تواند به شما کمک کند. بعضی کارهای شما، کودک و مهم خانه را انجام بدهد. بهتر است این تقسیم وظایف را در روزهای قبل از زایمان انجام بدهید که با مشکل کمتری مواجه باشید.



کمک های دیگران را پس نزنید.

یکی از بهترین خوبی‌های دوستان و خانواده و نزدیکان کمک کردن و به فکر بودن آن‌هاست. در زمانی که شما تازه مادر شده باشید؛ همسایه‌ها و دوستان و خانواده برای شما غذا می‌آورند یا کاری می‌کنند. سعی کنید آن‌ها را رد نکنید. دیگران می‌دانند شما در این وضعیت توانایی آشپزی کردن را ندارید و بیشتر وعده‌های پماد هارتمن غذایی شما را تامین خواهند کرد. حتی اگر غذا را دوست نداشتید؛ می‌توانید آن‌ها را در یخچال یا فریزر قرار بدهید و کم کم استفاده کنید یا برای مهمانانی که می‌آیند سرو کنید.



هیچکس کامل نیست!

صحبت‌های زیادی راجع به مادر شدن شنیده اید؛ خیلی‌ها را از دیگر مادران، خیلی‌ها را از کتاب‌های بارداری و خیلی‌های دیگر را از سایت‌ها و دیگر مقاله‌ها، این حجم زیاد از نظرها می‌توانند ضد نقیض باشند یا به صورت عجیبی انجام پذیر نباشند. سعی کنید از روحیه کمال گرایی خود و تلاش برای کامل‌ترین بودن بکاهید، با این روش از نگرانی‌های شما نیز کاسته می‌شود.

بهترین روش این است با شوهر خود صحبت کنید و با مشورت به یک روش کلی دست پیدا کنید. قرار نیست هیچ اشتباهی رخ ندهد یا دوران بچه‌داری را با سخت گیری بیش از حد به زمانی عذاب آور برای خودتان و شوهرتان تبدیل کنید. فقط کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام بدهید و با شوهرتان در یک راستا هماهنگ شده و یک عمر آرامش را برای تربیت فرزندتان تضمین کنید. اگر این نوزاد است که فضا را ناآرام کرده به دنبال راه‌هایی برای آرام قیمت پانسمان هارتمن کردن نوزاد باشید.



تک روی ممنوع

فراموش نکنید که تنها نیستید و شوهرتان به عنوان پدر نوزاد وظیفه همکاری دارد. اما این به این معنا نیست که نشسته و دستور بدهید. سعی کنید با شوهرتان به یک برنامه ریزی مشترک دست پیدا کنید. مشورت کردن با شوهرتان باعث می‌شود برنامه ای منطقی‌تر و عملیاتی‌تر داشته باشید و همکاری بهتری از طرف او بگیرد. اگر شاغل نیستید منطقی‌تر این است که بیشتر وظایف نگهداری از نوزاد را به عهده خودتان بگذارید. البته به دلیل خستگی شدید و افسردگی بعد از زایمان نیاز به کمک بیشتر همسرتان بحثی جداست. ولی یادتان باشد همسرتان هر روز از سرکار با خستگی به خانه بر می‌گردد. شما لازم است با مشورت کردن و برنامه ریزی‌های مناسب قبل از اتفاقات یک تیم خوب تشکیل بدهید.

فراموش نکنید همانطور که در ابتدا گفتیم هیچ چیز تجربه ای زیبا‌تر از پدر و مادر شدن را به انسان نمی‌دهد. با تمام وجود خود را در این حس غرق کنید و اجازه بدهید لحظات لذت بخش و معصومانه به زندگیتان رنگ ببخشد. اما برای آن که بتوانید وظایف پدر مادری را به خوبی انجام دهید، بهتر عفونت بدن است از مشاوره کودک با یک فرد متخصص استفاده نمایید. استفاده از دانش و تجربیات مشاوران در اتخاذ یک سبک فرزندپروری مناسب به شما کمک می‌کند.





منبع: هنر زندگی








منبع