سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

علایم دندانی که باید کشیده شود را بدانیم
امروزه کشیدن دندان راه حل درمانی نیست بلکه از روش‌های مختلفی مانند پرکردن دندان و عصب کشی برای درمان دندان پوسیده استفاده می شودبسیاری از افرادی که با دندان درد شدید به دندان پزشکی مراجعه می کنند، نمی‌دانند که آیا دندان پوسیده شان باید کشیده شود یا نه و آیا گذاشتن ایمپلنت دندانی ضروری است؟



به گزارش ، با پیشرفت دندان پزشکی کشیدن دندان راه حل درمانی نیست، بلکه دندان پزشک از روش‌های مختلفی مانند پرکردن دندان پوسیده وعصب کشی برای عمل ابدومینوپلاستی چیست درمان آن استفاده می کند زیرا باقی ماندن دندان آسیب دیده در دهان می تواند مشکلات جدی برای سایر دندان ها ایجاد کند.ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:


5 دلیل کشیدن دندان


کشیدن دندان به چند دلیل محدود ازجمله موارد زیرانجام می‌شود:


1- پوسیدگی شدید دندان


یکی از شرایط ضروری برای کشیدن دندان زمانی است که دندان به دلیل پوسیدگی شدید آسیب جدی دیده باشد و پوسیدگی به مرکز دندان یا همان پالپ رسیده باشد.دراین شرایط عصب کشی می تواند به درمان عفونت دهان و دندان کمک کند اما در صورتی که عفونت هموستات شدید باشد، دندان باید کشیده و با ایمپلنت جایگزین شود تا از گسترش عفونت جلوگیری شود.


2- بیماری دهان و دندان


بیماری های پریودنتال در مراحل اولیه همان ژنژویت است که درحد عفونت لثه باقی مانده است اما درصورتی‌که درمان نشود ، درمراحل شدیدتر بیماری لثه، روی استخوان فک تأثیر قابل توجهی می گذارد و عفونت آن‌قدر شدید می شود که بدون کشیدن دندان درمان امکان پذیر نیست.


3- دندانی که زیر لثه باقی مانده


گاهی اوقات برخی از دندان ها زیر لثه باقی می‌مانند. وجود این دندان زیرلثه موجب خارج شدن سایر دندان ها از جای خود می شود و نظم دندان‌ها را به هم می‌ریزد.


4- استومی چیست روی هم افتادن دندان ها


کشیدن یک یا چند دندان ممکن است برای جلوگیری از روی هم افتادن دندان ها در دهان ضروری باشد.


5- بعد از حوادث


معمولاً بعد از تصادفات رانندگی یا حوادثی مانند مسابقات ورزشی، برخی از دندان های فرد به شدت آسیب می بیند و کشیدن آن ها ضروری است.


علایم دندانی که باید کشیده شود


در شرایطی که دندان حتما باید کشیده شود، علایم مشخصی وجود دارد که نشان می دهد دندان آن‌قدر آسیب دیده که نمی‌توان آن را با روش‌های معمول ترمیم کرد.


1- درد شدید هنگام وارد کردن فشار یا جویدن غذا بیشتر می شود.


2- احساس درد و تورم شدید لثه اطراف دندان.


3- عفونت در لثه به علت پوسیدگی شدید دندان .


مراقبت های پس از کشیدن دندان


1- بهتر است پس از کشیدن دندان 24 ساعت استراحت و طی یک تا دو روز بعد از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.


2- در صورتی که درد شدید است می توانید از مسکنی که توسط پزشک تجویز شده است، استفاده کنید.


3- از کمپرس یخ و دهان شویه استفاده و مصرف خوراکی جامد و نوشیدنی شیرین را تا چند روز محدود کنید.


مناسب‌ترین زمان عمل کاشت ایمپلنت


معمولاً سه تا شش ماه به لثه زمان داده می شود تا پیش از کاشت پایه ایمپلنت بهبود یابد.


البته این زمان نباید طولانی شود، زیرا طولانی شدن جای خالی دندان در دهان مشکلاتی مانند تحلیل استخوان فک در بیمار ایجاد و در نتیجه کاشت ایمپلنت را هم با مشکل مواجه می‌کند. اگر کاشت ایمپلنت به تعویق بیفتد ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی تکمیلی مانند پیوند استخوان فک پیش از کاشت ایمپلنت باشد.









منبع