سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ویزیت پزشکان,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، خاطرنشان کرد: مسئله تعرفه از بحث های اصلی حوزه سلامت هست و استراتژی ما عمل به قانون هست.

به گزارش مهر، محمد جهانگیری، در نشست گفت وگوی آزاد فعالین صنفی جامعه مری انسان پزشکی در خصوص تعرفه ها، ادامه داد:مسئله تعرفه از بحث های اصلی حوزه سلامت هست و استراتژی ما عمل به قانون هست. قانون تکیلف را روشن نموده و باید بر اساس قانون عمل کنیم.

او افزود :مسئله اصلی قیمت تمام شده خدمت ها هست. در تعرفه دست کم 35 درصد زیر قیمت حقیقی پول می گیریم و این را مردم باید بدانند که طبق آن قضاوت کنند و پزشکان را زیر سؤال نبرند.

جهانگیری خاطرنشان کرد:نخستین اقدام در حوزه ویزیت هست. مبنای محاسبات ویزیت پزشک پماد آلفا عمومی هست. باید قیمت تمام شده آنرا داشته باشیم و طبق آن متخصصین را معلوم کنیم. طرحی ثبت شده  و بیرون سپاری شده که طبق آن کار علمی صورت گیرد. قیمت تمام شده ویزیت پزشک عمومی در تهران را اساس قرار دادیم و طبق آن پروپوزال تهیه شده هست.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، ادامه داد :قرار هست این طرح تا پایان آبان ماه 98 تمام شود. 45 روز دیگر مهلت داریم که این کار را نهایی کنیم و قیمت تمام شده ویزیت را برای پزشکان عمومی و دیگر مقاطع پماد زخم بستر تعیین کنیم.

او افزود :تفکیک جزء حرفه ای از جزء فنی از موردهای مهم دیگر هست که باید اعمال شود. مسئله ویزیت از مسئله های دیگر هست. از آنجا که وزارت بهداشت مسئله پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیک را در فرمان کار دارد، این روش میتواند با وضعیت الکترونیک انجام شود. با ویزیت استاتیک نمی توانیم وضعیت نظام ارجاع مطلوب داشته باشیم. باید روش های سطوح مختلف معلوم باشد و انگیزه به وجود آورد. در بحث ویزیت تمامی ویزیت چسب زخم بستر ها را با یک رقم می بینیم که این باید تصحیح شود که این هم در کتاب هست.

جهانگیری خاطرنشان کرد:بحث جز فنی 2 قسم داریم که خدمات و هتلینگ هست که بررسی های الزامی را کردیم که طبق قیمت حقیقی خدمت باید حرکت کنیم. استارت آن خورده هست و با چند بیمارستان کار می کنیم. استراتژی اصلی ما این هست که قیمت واقعی خدمات احصا و به شورای عالی بیمه اعلام شود و برای اجرای آن پیگیری شود.

او ادامه داد: بحث تدارک خدمت خیلی مهم هست. درمان تاول سوختگی با آب جوش وزرای مختلف گفتند که می خواهند نظام پرداخت را به DRG تغییر دهند. ما باید در این نظام پرداخت حضور داشته باشیم که جامعه پزشکی طبق پرداخت ها و نظام پرداخت ها تحت الشعاع قرار نگیرد. تدارک خدمت استراتژی الزامی خود را دارد. کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت را باید تا پایان سال نهایی کنیم.



منبع