سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ادویه‌های فله‌ای,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
ادویه های فله ای آغشته به انواع آلودگی های پیکو اسمیت اند نفیو میکروبی و رنگ های غیر خوراکی زیان آور برای انسان هستند.

به گزارش فارس، درراستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه های فله ای پرهیز کنند. الزامی هست هموطنان هوشیار باشند و از ادویه جاتی که بصورت فله نمایندگی شرکت لوهمن روشه ای به فروش میرسد خریداری نکنند.

رییس اداره نظاره گری بر ارائه فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان این که طی ازمایش هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفی ماده های غذایی وآشامیدنی معاونت اعصاب غذا و دارو بر روی بعضی از نمونه های ادویه های فله ای نمونه برداری شده انجام شده معلوم شده هست ادویه ها از یک مرکز دارای رنگ های مصنوعی غیر خوراکی، و آغشته به فضولات حیواناتی مثل موش و گربه بوده هست.

حجت اله کمکی ادامه داد:همچنین ادویه های نمونه برداری شده مثل فلفل سیاه و... دارای پانسمان نقره برای سوختگی آلودگی های میکروبی بوده و ماده های اولیه آنها با استفاده از رنگ های مصنوعی و غیر قابل استفاده انسانی تهیه شده هست.

او با بیان این که در این ادویه ها از پودر نان خشک و اقسام رنگ های مصنوعی و غیر خوراکی استفاده شده هست افزود :از تعداد 18 مدل پانسمان suprasorb مواد اولیه شبهه ناک و محصولات تولیدی موجود در یک کارگاه نمونه برداری بعمل آمد که نتیجه آن حاوی 30برگ نتیجه ازمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی این معاونت مبتنی بر آلودگی های میکروبی ادویه جات و ماده های اولیه آنها و استفاده از رنگ های مصنوعی و غیر قابل استفاده انسانی است و الزامی هست که مردمان در موقع خرید این مسئله را منظور قرار داده و به سلامت خود و خانواده هایشان بیش تر توجه کنند.



منبع