سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

عصبانیت,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی
خشم و عصبی شدن علاوه بر اثراتی که بر روان شخص می گذارد، میتواند دارای اثرات ظاهری هم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عصبی شدن صرفا دادکشیدن و وضعیت های روحی بد نیست. سه مدل عصبانیت موجود است که هر کدامیک خاصیت ها و علامت های خاص خود را دارند. به عنوان نمونه ، سرزنش خود، رفتارهای پماد سوختگی ریسک محور، گریستن و گریه کردن های بی اساس تمامی نوعی از حالات روانی هستند که در دسته رفتار عصبی جای می گیرند.

تأثیر عصبانیت بر سلامت جسم و روان آن گونه که خیال می کنید ساده نیست. عوارض جانبی عصبانیت کوتاه مدت خیلی بیش از حرص خوردن پی در پی و پشت سر گذاشتن ساعاتی در خشم و تنفر است.

یکی از عوارض جانبی عصبی شدن که کم تر کسی از آن آگاه است، ایجاد اضافه وزن میباشد . این که انسانها هر چند وقت یک دفعه عصبانی شوند، بسی طبیعی است ولی این که مدام در چنین حالتی باشند ابداً معمولی نیست. به همین کرم رژودرم خاطر در ادامه این مطلب شما به این نکته که به چه دلیل باید خشم و عصبانیت خویش را کنترل کنید، اشاره می کنیم.

همه چیز با آدرنالین آغاز میشود 

عصبانیت نه تنها به هیجان آمدن احساسات و بروز تغییر در حالات روانی شخص است، بلکه فرایندهای شیمیایی بدن را هم دستخوش تغییر میکند . در موقع عصبانیت، میزان ترشح هورمون آدرنالین در بدن افزایش می یابد. این هورمون انسان را برای روبرو شدن با هیجانات شدید مثبت یا منفی فراهم میکند و عامل اصلی استرس است.

از آن جا که جریان خون از اندام های لوزالمعده داخلی به طرف ماهیچه های بدن جریان دارند، موقع عصبانیت نمی توانیم گشنگی را حس کنیم. ولی این یک اثر کاملاً زودگذر و کوتاه مدت و در واقع آتشی است زیر خاکستر.

از این رو بعد از برطرف عصبانیت و زمانی که میزان آدرنالین کاهش می یابد، حس می کنیم که انرژی لازم را نداریم و الزامی است با خوردن غذا و خوراکی این کم بود انرژی را تأمین کنیم. ولی حقیقت این است که ما صرفا عصبی و نگران هستیم و این احساس سبب میشود تا اشتهای عصبی پیدا کنیم و بدون فکر و بدون درنگ غذا و خوراکی بخوریم.

به این ترتیب به سراغ خوراکی هیدروژل های مضری می رویم که حس می کنیم سبب آرامش و راحتی ما میشوند و در چنین شرایطی به هیچ وجه به سلامت یا ناسالم بودن غذا توجهی نداریم.

نگرانی و استرس سبب افزایش میزان اضطراب میشود و علت آن هم این است که میزان هورمون کورتیزول فزونی می یابد. همچنین با توجه به اینکه این اختلال برای قلب و فشار خون زیان آور است، ی تواند روی وزن انسان هم تأثیر بگذارد.

کورتیزول، قند خون را به چربی تبدیل میکند و از گوارش غذا جلوگیری میکند . بدین ترتیب، شخص دچار اضافه وزن میشود و این چاقی هم میتواند برای سلامت عمومی بدن پانسمان زخم بسیار زیان بخش باشد.

تلاش کنید در مواقعی که اضطراب دارید سراغ غذا و خوراکی نروید یا به عنوان مثال میتوانید با پیگیری یک رژیم غذایی سالم خود را در محدودیت بگذارید تا هنگامی که سیر هستید سراغ هیچ خوراکی یا نوشیدنی اضافه نروید. این مقررات کمک میکنند که دچار اضافه وزن نشوید.



منبع