سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، این توصیه را جدی بگیرید
هضم مواد غذایی در کاهش وزن تاثیر بسیاری خواهد داشت. زمان دقیق موردنیاز برای هضم انواع غذا، به سلامت جسمی، سوخت و ساز بدن، سن و حتی جنسیت فرد بستگی دارد. به طور کلی، بعضی از موادغذایی مانند انواع گوشت ها و آجیل ها زمان هضم طولانی تری نسبت نحوه پانسمان هارتمن به میوه و سبزیجات و آب میوه ها خواهند داشت. هضم در واقع روشی است که در طی آن مواد غذایی به ذرات شیمیایی ریز و قابل جذب برای بدن تبدیل شده و از طریق روده به جریان خون منتقل می شود.



به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران اگر به دنبال روش هارتمن هایی برای لاغری و کاهش وزن هستید پیشنهاد می شود که مدت زمان هضم انواع غذاها را بررسی کنید، زیرا نقش مهمی در کاهش وزن خواهند داشت. غذاهایی که سریع هضم می شوند، موجب ایجاد احساس گرسنگی بیشتری خواهند شد و فرد دچار پرخوری و اضافه وزن می شود. این نوع مواد غذایی موجب افزایش سریع انرژی و به عبارت دیگر، افزایش سطح گلوکز خون می شوند. در حالی که افزایش انرژی به نظر خوب است، اما خرید پانسمان باید بدانید که گلوکزی که از این طریق ایجاد می شوند نمی تواند توسط بدن مصرف شده و در نتیجه به چربی تبدیل شود.


غذاهای کند هضم که آهسته هضم می شوند، سطح قند خون را به آرامی افزایش می دهند و انرژی بیشتری را برای بدن ایجاد می کنند. اگر افراد به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند باید بیشتر از عفونت بدن مواد غذایی که هضم آهسته تری دارند استفاده کنند، زیرا باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می کنند.


متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد غذاهای سریع هضم و کند هضم را در یک وعده غذایی با هم مصرف نکنند، چون نمی توانند به درستی از معده خارج شوند و در نتیجه فرد دچار نفخ شکم و احتباس گاز می شود. محصولات زخم بستر در وعده ی ناهار، دستگاه گوارش در فعالترین حالت خود قرار دارد و می توانید از مواد غذایی با زمان های هضم مختلف استفاده کنید. پیشنهاد می شود که وعده های غذایی صبحانه و شام ساده تر انتخاب شوند و ترجیحا غذاهایی باشند که سریع هضم می شوند.








منبع