سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ویروس کرونا در ایران,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 1808 مورد جدید کووید19 در کشور خبر داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام‌کرد: تا به حال 114 هزار و 533 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس نمایندگی سوربکت کرونا مبتلا شده و با فوت 71 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 854 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز پنج شنبه در مورد آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا (corona) در کشور و موارد فوت ناشی از آن گفت: از روز قبل تا امروز 25 اردیبهشت ماه 1399 و طبق معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 808 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران ساکارز کووید19 در کشور به 114 هزار و 533 نفر رسید.

او افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 71 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و جمیع متوفیان این بیماری به 6 هزار و 854 نفر رسید.

جهانپور اظهار‌کرد: خوش بختانه تا به حال 90 هزار و 539 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همینطور 2 هزار و 758 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: تا به حال 643 هزار و 772 آزمایش پانسمان عسل تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا در ایران,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اضافه کرد: باتوجه به بیماریابی گسترده که در کشور انجام می شود با وضعیت مشابه روزهای گذشته، به غیر استان خوزستان روبرو هستیم. استان خراسان شمالی هم امکان دارد شرکت سوربکت در وضعیت هشدار باشد. آنچه امروز در آمارها وجود داشت و اگر این روند ادامه پیدا کند، خراسان شمالی هم امکان دارد به وضعیت خوزستان دچار شود. محدودیت هایی در خوزستان ایجاد شده و در روزهای آتی نتیجه آنرا می بینیم. امیدواریم مردم در استان خوزستان، نکات بهداشتی و فاصله گذاری ها و محدودیت ها را رعایت کنند تا مسیر برای کاهش موارد ابتلای جدید هموارتر شود.

او افزود: امیدواریم استان خراسان شمالی هم هشدارها را جدّی بگیرد و در روزهای سوربکت چیست آینده خبرهای بهتری از این استان داشته باشیم.

جهانپور اعلام‌کرد : بیش از چهار پنجم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ما بهبود یافته اند که عدد چشمگیری است. اگر ثبات یا نزول تدریجی در بعضی استان ها را اعلام می کنیم به معنی عادی شدن شرایط نیست. حفظ این شرایط و ارتقای آن به رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی و فاصله گذاری ها و پروتکل ها نیاز دارد.



منبع