سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ارتباط بیماری کاوازاکی و کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت
این بیماری از 50 سال گذشته وجود داشته و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علایم آن‌ها مانند تب و گلو درد شبیه هم است،

عضو درمان زخم باز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: بیماری کاوازاکی جدید نیست و ربطی به کرونا ندارد.

مسعود مردانی روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: کاوازاکی یک بیماری است که تقریباً در بچه های زیر5 سال رخ می دهد و یکی از علل بیماری های قلبی بوده و رگ ها و شریان های قلب را درگیر می کند که با کرونا (corona) اشتباه گرفته شده است.

او گفت: این بیماری از 50 سال پیش وجود داشته اسپری سانیرن و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علائم آنها مثل تب و گلو درد شبیه هم است، ولی درصورتی که در ابتدا و مراحل اولیه تشخیص داده شوند، پزشکان میتوانند آنرا درمان کنند و کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود یابند.

ارتباط بیماری کاوازاکی و کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

مردانی ژل زخم پرونتوسان عنوان کرد: متأسفانه در بعضی شبکه های اجتماعی شایعه ای در خصوص رابطه کرونا و کاوازاکی شکل گرفته و نگرانی های بسیاری را در مردم ایجاد کرده، از این جهت از مردم می خواهیم که به این شایعات توجه نکنند و فقط از منبع های رسمی اخبار موثق را دریافت کنند.

او افزود: بیماری کاوازاکی، علل اصلی بیماری قلبی (heart disease) اکتسابی در آمریکا است و عوارض نمایندگی b braun جدّی آن میتواند شامل گشاد شدن عروق کرونری شود و درمان استاندارد این بیماری آسپیرین بوده و میتواند جلوی ایجاد اختلالات عروق کرونری را به میزان چشمگیری بگیرد.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز پیشتر در مورد شایعات مربوط به شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در کودکان با عنوان کرونا کاوازاکی در اروپا و ایالت متحده آمریکا طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: کرونا و کاوازاکی از هم جدا هستند و هیچ ربطی به چشم درد هم ندارند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در بیماری کرونا معمولاً لایه پوششی داخلی عروق درگیر میشوند و میتواند علایمی شبیه کاوازاکی نشان دهد، دو بیماری را با هم اشتباه گرفته اند و کاوازاکی بیش از 50 سال است که شناخته شده و بیشتر اشخاص زیر پنج سال را درگیر می کند و درگیری ما در کرونا برای زیر پنج سال بسیار نادر است. بنابراین این دو بیماری از هم جدا هستند.



منبع