سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

تعیین میزان آسیب‌های مغزی با هوش مصنوعی,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی
پژوهشگران انگلیسی الگوریتم جدید "هوش مصنوعی "برای تشخیص انواع مختلف جراحات مغزی توسعه دادند.

پژوهشگران دانشگاه "کمبریج" و"کالج سلطنتی لندن" یک سیستم هوش مصنوعی توسعه درمان خانگی سوختگی با آب جوش دادند که با طبقه بندی جراحت های مغز، میزان آسیب های وارده را مشخص می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، صدمه های مغزی وارد شده به اشخاص، بسته بشدت ضربه وارده شده، متفاوت است. اما تشخیص میزان آسیب وارد شده کار ساده ای نیست.

پژوهشگران انگلیسی یک الگوریتم جدید "هوش مصنوعی " توسعه داده اند که میتواند انواع مختلف جراحات مغزی را تشخیص و طبقه بندی کند تا در نهایت تاثیر یک آسیب را اندازه‌گیری پزشکی کودکان کند.

یکی از ابزارهایی که پزشکان برای ارزیابی صدمه به سر استفاده می کنند "سی تی اسکن" (CT scan) است که نشانه های آسیب، مثل جراحت وارده به مغز را نشان می دهد.

ولی تجزیه و تحلیل این عکس های اسکن شده یک فرآیند زمان بر است و باتوجه به پیچیدگی طبیعی مغز، بعضی از این علایم از چشم پزشکان دور می ماند.

"دیوید منون" (David Menon) استاد دانشگاه کمبریج و محقق ارشد این پروژه گفت: سی‌ تی اسکن (Computed tomography) یک ابزار تشخیصی بسیار مهم است که معمولاً از آن بدرستی استفاده انواع پانسمان نقره نمی شود و معمولاً بسیاری از اطلاعات موجود در سی تی اسکن از دست می رود.

او افزود: دانستن نوع، حجم و محل بروز ضایعه مغزی برای رسیدن به نتایج بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعیین میزان آسیب‌های مغزی با هوش مصنوعی,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

دیوید منون بهمراه خرید قطره فروزومال یک تیم تحقیقاتی از کالج سلطنتی لندن برای حل این مشکل، یک ابزار هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) توسعه دادند که صدمات مغزی را بصورت خودکار در بیمارانی که از ناحیه سر آسیب دیده اند طبقه بندی می کند.

دانشمندان این سیستم هوش مصنوی را با استفاده از بیش از 600 تصویر سی تی اسکن از صدمات مغزی متنوع از نظر نوع و اندازه، آموزش دادند.

پژوهشگران این پروژه گفته اند که فن آوری آنها در تشخیص چیزهایی که انسانها قادر به تشخیص آن نیستند، پتانسیلی پماد مدیکال هانی بالقوه دارد.

به گفته گروه تحقیقاتی، این ابزار موفق به طبقه بندی صحیح جراحت مغزی شد و روند پیشروی آسیب مغزی را نیز بدرستی پیش بینی کرد.

منون افزود: ما امیدواریم این الگوریتم هوش مصنوعی به ما کمک کند که تشخیص دهیم کدام آسیب مغزی بزرگ تر و پیشرفته تر می شود تا در آینده بتوانیم درمان مشخص تری را برای بیماران ارائه دهیم.

نتیجه این پژوهش در مجله "The Lancet Digital Health" انتشار یافت.



منبع