سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

فواید عصاره گیاه استویا برای کبد چرب,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی
عصاره گیاه «استویا» موجب کاهش علائم بیماری کبد چرب خرید پانسمان تندروت می شود.

مطالعه جدید بر روی موش ها نشان می دهد عصاره گیاه «استویا» باعث بهبود علایم بیماری کبد چرب می شود.

به گزارش مهر، در بیماری کبد چرب (fatty liver) غیرالکلی، کبد بیش از 5 درصد چربی تولید می کند. اکنون هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد که میتواند منجر به سیروز کبدی و سرطان کبد شود. من جمله فاکتورهای قیمت پانسمان نوین خطرناک این بیماری، چاقی (Obesity) و مصرف زیاد مواد قندی است.

محققان بیمارستان کودکان لس آنجلس با مطالعه بر روی موش ها متوجه شدند جایگزینی شکر با شیرین کننده ها میتواند به مقابله با این بیماری کمک کند. آن ها متوجه شدند عصاره استویا که یک شیرین کننده فاقدکالری و 200 برابر شیرین تر از شکر است، میتواند علایم بیماری کبدچرب ژل دبرید را کاهش دهد.

پژوهشگران در این مطالعه به بررسی دو نوع شیرین کننده پرداختند:ساکارالوز، شیرین کننده مصنوعی؛ و استویا که به طورطبیعی از گیاه استویا استخراج می شود. هر دو به صورت گسترده در مواد خوراکی و انواع نوشیدنی ها مصرف می شوند.

فواید عصاره گیاه استویا برای کبد چرب,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

دکتر پانسمان نقره هارتمن «روهیت کولی»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «هرچند ساکارالوز دارای تأثیرات سودمندی بر لوزالمعده است ولی معلوم شد هیچ فایده ای برای کبد ندارد.»

پژوهشگران متوجه شدند هیدروتک عصاره استویا باعث کاهش میزان گلوکز و بهبود حساسیت انسولین در موش ها شد که نشان می دهد این ترکیب میتواند به تنظیم قند خون (Blood Glucose Level) کمک کند.

استویا همینطور باعث بهبود چندین نشانه بیماری کبد چرب من جمله میزان کلی چربی و ایجاد زخم در کبد شد.

گیاه استویا بومی آمریکای جنوبی است و معمولاً بعنوان شیرین کننده در دارو و چای استفاده می شود.



منبع