سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

5 نوشیدنی کم‌قند و سالم برای فرار از گرمای تابستان
هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از نوشیدن یک لیموناد یخ زده بعد از یک روز گروم تابستانی و شلوغ نیست، ممکنه که این نوشیدنش احساس خوبی بهتون بده اما دلیل نمیشه که برای سلامتی بدنتان هم مفید باشد.می توانید نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که علاوه بر رفع عطش و تشنگی بتواند سلامتی بدن تان را نیز تضمین کند.



به گزارش ، وقتی به نوشیدنی های محبوب و خنک کننده فکر می کنید بیشتری اسم هایی که به ذهنتان می آید اینهاست: آب میوه ، نوشابه لوزالمعده و نوشیدنی های قهوه که همگی دارای مقدار زیادی قند هستند. طبق تحقیقات انجام شده برای داشتن سلامتی و تعادل در بدن در طول یک روز زنان نباید بیشتر از 25 گرم قند اضافی دریافت کنند در حالی که مردان تا 36 گرم قند اضافی را می توانند مصرف کنند.



به جای نوشیدن یک نوشیدنی شیرین، چطوره که درباره یک نوشیدنی سالم اما خوشمزه فکر کنید؟ ما پنج دستور العمل نوشیدنی خنک و سالم را گردآوری کردیم تا حتی در گرمترین روز تابستان بتوانید با کمترین میزان قند مصرفی خودتان را خنک کنید.



1-قهوه سرد

این نوشیدنی خنک و سالم برای نوشیدن در یک روز گرم بسیار عالی است - و کاملاً عاری از قند است.

کالری: 0

شکر: 0 گرم



لذت بردن از یک خرید قطره فروزومال قهوه یخ زده در یک روز گرم یکی از موارد خوب زندگی است . امیتاز دیگر قهوه سرد این است که طبق

یک مطالعه نزدیک به نیم میلیون شرکت کننده گزارش داده است که نوشیدن قهوه سرد با مرگ و میر رابطه معکوس دارد، بخصوص مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و برخی سرطان ها. بنابراین می توانید این قهوه را بخشی از رژیم غذایی خود کنید .



2-اسموتی آووکادو و خیار

این اسموتی سبز پر از مواد مغذی با طعم و طراوت آن بدن شما را انرژی می بخشد. یک نوشیدنی سرد و طعم دار می خواهید که علاوه بر خنک کردن بدن به کاهش اشتها و لاغری نیز کمک می کند.

کالری: 174

شکر: 3 گرم



به گفته انجمن قلب آمریکا ، ترکیب کرم رژودرم این دو ماده مغذی نه تنها خوشمزه و خنک کننده بلکه برای قلب شما نیز مفید است. همچنین آووکادو حاوی چربیهای اشباع نشده است که می تواند به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند.



3-اسموتی شکلاتی همراه با یخ

بیشتر نوشیدنی های قهوه مخلوط حاوی مقدار زیادی قند هستند ، اما این گزینه میل شما به شکلات را برآورده می کند و فقط 6 گرم قنددارد.

کالری: 173

شکر: 6 گرم



این جایگزین خوشمزه خانگی فقط 6 گرم شکر دارد، اگر که با شکلات تلخ تهیه شود که در حفاظت از قلب شما نیز نقش دارد.



4-مخلوط نعناع و خیار به همراه آب

این نوشیدنی نیرومند فقط یک گرم شکر دارد ، اما بخاطر وجود خیار بسیار خوشمزه و خنک کننده است.

کالری: 14

شکر: پماد سوختگی 1 گرم



این نوشیدنی فوق العاده سبک و با طراوت فقط یک گرم شکر در هر وعده دارد ، اما می تواند طعم های معطر و خوشمزه را نیز در خود جمع کرده است.خیار سرشار از ویتامین K است - که برای بهبود زخم ها ، کمک به لخته شدن و تقویت استخوان های ما بسیار مهم است.همچنین 95 درصد محتوای خیار را آب تشکیل می دهد ، بنابراین به طرز خارق العاده ای در یک روز گرم آبرسان است.



5-چای انار همراه یخ

چای یخ زده یک تابستان اساسی است و اضافه کردن انار فوق العاده سالم یک پیچ و تاب میوه ای را به شما می افزاید.

کالری: 40

شکر: 8 گرم



برخلاف بیشتر نوشیدنی های حاوی انار ، این چای یخ زده خوشمزه در هر وعده فقط 8 گرم شکر دارد. و با توجه به پانسمان زخم مزایای سلامتی انار ، ارزش غذایی بالایی دارد.به گفته USDA ، یک فنجان انار حاوی 10 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C و 12 درصد از مقدار توصیه شده ویتامین K است. بنابراین علاوه بر قدرت خنک کنندگی می تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را تامین کند.











منبع