سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

آیا تغذیه بر کنترل خشم و سیستم عصبی نقش دارد؟
تغذیه بر کنترل خشم و سیستم عصبی سالم و کارآمد تاثیر به سزایی دارد.



به گزارش ، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر اسپری سانیرن گفت: خشم در بیشتر موارد ریشه روانی و اجتماعی دارد و تحت تاثیر شرایط پیرامون ما ایجاد می شود.


انیسه وطن دوست کم خونی را یکی از دلایل خشم و بی حوصلگی برشمرد و اظهار داشت: مغز به خون، اکسیژن و گلوکز نیاز دارد و تمام این مواد به ویژه گلوکز از غذا به دست می آید، بنابراین پزشکی شیمی هر فرد برای رفع کم خونی باید انواع گوشت ها، مغزها و لبنیات دارای انواع ماکرو و میکرو نوترینت به ویژه آهن و ویتامین های B12 و B9مصرف کند.


وی ادامه داد: مصرف انواع گوشت و لبنیات علاوه بر موارد فوق، پروتئین مناسبی را هم برای بدن فراهم می آورند.


وی با بیان این که پماد عسل برای زخم رحم ناقلین عصبی در بدن از جنس پروتئین است، عنوان کرد: افت قند خون یکی دیگر از دلایل پرخاشگری است و قندها به دلیل تولید ترکیبات آرامبخش در بدن دارای اهمیت فراوانی است.


وی به تاثیر دمنوش هایی نظیر گل گاو زبان، بابونه، گل نسترن، هل، زغفران، دارچین و به لیمو به عنوان آرام بخش اشاره و تاکید کرد: مصرف این دمنوش ها باید تحت نظارت و مشاوره با پزشکان باشد زیرا ممکن است با بیماری ها و مشکلات فردی تداخل ایجاد کند، بنابراین بهتر است به منظور تاثیرگزاری و نتایج بهتر تحت نظارت پزشکان از این دمنوش ها استفاده شود.


وی خاطرنشان کرد: زنان در برخی موارد به دلایل فیزیولوژیک و یا کنترل وزن در معرض کمبود های تغذیه ای نظیر کم خونی و افت قند خون قرار می گیرند، که با آگاهی و پیروی از اصول صحیح تغذیه ای می توانند مواد مناسب و کافی متناسب با نیاز را دریافت کنند.


منبع: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی









منبع