سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

با این روش با فراموشی خداحافظی کنید
تا به امروز محققان مطالعات زیادی را برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و فراموشی انجام داده اند. این خطر بخصوص در کسانی که سابقه آلزایمر در نسل های گذشته شان داشته اند مانند پدر و پدر بزرگ بیشتر احساس می شود.



به گزارش ، طبق پیش بینی های صورت گرفته شمار مبتلایان به بیماری آلزایمر از عدد 26.6 میلیون نفر به تعداد 106.2 میلیون نفر پودر آلترازیل در سال 2050 خواهد رسید. اگر محققان بتوانند حتی یک سال این روند افزایشی ابتلا به آلزایمر را کنترل کنند، تعداد 9.2 میلیون نفر کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.


برخی از منابع، تغییر در عادت های روزانه مانند ورزش کردن و همچنین تغییر رژیم غذایی شامل مصرف روغن ماهی و یا دیگر منابع اسیدهای چرب امگا 3، را روشی مناسب برای مبارزه با آلزایمر می دانند. در روزهای اخیر محققان گزارشی را در مجله انجمن پزشکی آمریکا American Medical Association ژل اوزون به چاپ رساندند و نحوه تاثیر مصرف روغن ماهی و ورزش کردن را مورد بررسی قرار دادند. در ایالات متحده، روغن ماهی و صنایع مربوطه به آن یک صنعت 1.2 میلیارد دلاری است.


در مطالعه صورت گرفته از مصرف روغن ماهی و اسید های چرب امگا 3، محققان دریافتند مصرف روغن ماهی می تواند در کنار برنامه منظم ورزشی برای افراد مسن بسیار مفید باشد. این مطالعه نشان داد افراد مسن با میانگین 73 سال به بالا به دنبال مصرف مکمل های غذایی هستند تا اینکه ژئومورفولوژی روغن ماهی و اسید چرب امگا 3 مصرف کنند و این تحقیق نشان داد که هیچگاه مصرف مکمل های غذایی جای مصرف غذای مناسب را نمی گیرند.


یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی مغز، ورزش کردن و داشتن تحرک لازم است. در مطالعات صورت گرفته از ورزش به عنوان روش مقابله با زوال مغز یاد می شود.


در حالیکه هنوز روشی قطعی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر یا فراموشی ارائه نشده است دکتر گیل از محققان انجمن پزشکی آمریکا اعتقاد دارد که رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل روغن زیتون، مغز انواع خشکبار، روغن ماهی، میوه و سبزیجات است، قدرت زیادی برای مقابله با بسیاری از بیماری ها از قبیل فراموشی و آلزایمر دارد. رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش فشار خون، سلامت قلب را حفظ می کند و سبب می شود با خون رسانی منظم به مغز خطر ابتلا به فراموشی کاهش یابد .


گیل افزود :مطالعات متعدد در ارتباط فراموشی نشان می دهد که اگر می خواهیم از خطر ابتلا به فراموشی در امان باشیم، باید غذای سالم در کنار ورزش کردن را فراموش نکنیم و این نکته قابل ذکر است که هیچ زمانی دیر نیست و تغییر عادت ها مطمئنا مزیت هایی برای ادامه زندگی خواهد داشت.


منبع: سیناپرس








منبع