سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

آمار کرونا در تهران,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا
عباس پاشا بیان کرد:تا به حال 15 درصد از کارکنان دولتی به کرونا مبتلا شده اند که زیادترین آمار در شهرستان های دماوند و ورامین است.

غلامرضا عباس پاشا معاون منابع انسانی استانداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آمار کارکنان دولتی استان تهران به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد :تا به حال 15 درصد از کارکنان دستگاه های دولتی در سطح استان تهران مبتلا به کرونا هارتمن شده اند که آمار دقیق متوفیان و بهبود یافتگان در اختیار وزارت بهداشت است.

معاون منابع انسانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دستورالعمل های بهداشتی در شهر تهران بهتر از سایر شهر های استان رعایت می شود، خاطرنشان کرد :همین مسئله سبب شده که آمار مبتلایان در شهر تهران کمتر از سایر شهر های استان تهران باشد.

وی ادامه داد:شهرستان های دماوند و ورامین زیادترین آمار ابتلا به کرونا را در سطح استان دارند که وضعیت آن ها قرمز اعلام شده و محدودیت های شدیدی اعمال می شود.

عباس پاشا در خصوص دستگاه های دولتی که شمار مبتلایان آن ها بیشتر است، گفت:میزان ابتلا به کرونا (corona) در میان کارکنان بانک ها و مخابرات به دلیل مراجعات مردمی خرید پانسمان بیشتر از سایر دستگاه هاست.

فوتی‌های کرونا در تهران 20 برابر اردیبهشت ماه بیشتر شده‌اند

عضو شورای شهر تهران از افزایش 15 تا 20 برابری فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت در هفته‌های اخیر نسبت به اردیبهشت خبر داد و گفت: کارشناسان معتقدند که آلودگی هوا می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد.

آمار کرونا در تهران,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره مسئله آلودگی هوا در پایتخت عنوان کرد :هر ساله در سه ماه آبان، آذر و اردیبهشت عفونت بدن وارونگی دما اتفاق می افتد و عمده هوای ناسالم و پرخطر را  در این سه ماه شاهدیم.

وی ادامه داد:فعلا علاوه بر مسئله کرونا بحران آلودگی هوا نیز  دردسرساز شده و هر دو این مشکل ریه شهروندان را نشانه گرفته است و این مسئله به ویژه برای افرادی که گرفتار بیماری های زمینه ای هستند حادتر است.

این عضو شورای شهر تهران گفت:فعلا تعداد فوتی های ناشی از کرونا در پایتخت به 150 و 160 نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت ماه امسال که تعداد فوتی ها به علت کرونا حداکثر 9 نفر بود 15 تا 20 برابر شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می تواند از دلایل افزایش فوتی ها باشد.

میرلوحی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید ـ 19 فراتر از موج سوم رفته است، خاطرنشان کرد:باید هم معضل آلودگی هوا و هم کرونا جدی گرفته شود سال های قبل جهت مقابله با آلودگی هوا تدابیری مانند اجرای طرح ترافیک از در منازل اجرا می شد که مردم با خودروی شخصی تردد نکنند ولی امسال شرایط متفاوت است.

وی اضافه کرد:سال گذشته می گفتیم مردم بیشتر از مترو و اتوبوس استفاده کنند ولی امسال این موضوع به صلاح نیست و بر اساس پروتکل های بهداشتی مترو و اتوبوس باید با مسافران کمتری همراه باشند.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد :در حال حاضر بهترین راهکار و شاید بتوان گفت، تنها راهکار جهت مقابله با کرونا و آلودگی هوا در منزل ماندن و عدم سفرهای درون شهری و برون شهری است. شهرداری برنامه هایی که در حال حاضر اجرا می کند مشابه ماه اردیبهشت است و مردم نیز باید هر چه بیشتر در رعایت فاصله اجتماعی دقت کنند. این موضوع در اروپا هم به همین منوال است و فعلاً در خانه ماندن بهترین راهکار عنوان شده است.



منبع