سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

اختصاصی/ مثلث کرونا، دورکاری و پرخوری؛ چاره چیست؟
در این مطلب می توانید با راهکارهایی ساده و عملی به مقابله با پرخوری خود در روزهایی بروید که به واسطه شیوع کرونا از خانه کار می کنید.



به گزارش سرویس ترجمه ، دورکاری و کار از منزل یکی از اصلی ترین راه های کمک به کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا محسوب می شود. اما جدا از این مزیت، دسترسی مداوم به غذا در داخل خانه ممکن است دردسرهایی به همراه داشته باشد. اگر شما هم دارای برنامه تغذیه نامنظمی در خانه هستید می توانید از راهکارهای ارائه شده در این مطلب استفاده کنید تا به تعادل و ثبات برسید.


داشتن یک برنامه منظم و صحیح برای غذا خوردن، علاوه بر جلوگیری از خوردن بدون دلیل و اشتها، به تنظیم قند خون و سطح انسولین، هورمون های گرسنگی، انرژی روحی و جسمی، وضعیت هضم و حتی ساعت خواب اسپری نیواشا دیجی کالا کمک کند.


سعی کنید صبحانه را حدوداً یک ساعت پس از بیدار شدن بخورید و این هدف را سه بار در روز یا سه وعده و یک میان وعده با فاصله حدود چهار تا پنج ساعت قرار دهید. به عنوان مثال، صبحانه را در ساعت 8 صبح، ناهار در ظهر، میان وعده را در ساعت 4 بعدازظهر و شام را در ساعت 8 شب میل کنید. یا برنامه غذایی خود را اینگونه قرار دهید: صبحانه در ساعت 9 صبح ، ناهار در حدود ساعت 13:00 و شام را در ساعت 6 عصر میل کنید.


فقط سعی کنید بیش از پنج ساعت بدون غذا نگذرد. حتی می توانید هشدار تلفن همراه خود را به عنوان یک یادآوری تنظیم کنید تا برایتان زنگ بزند، حداقل تا زمانی که به زندگی عادی خود بازگردید. بدون برنامه، به احتمال زیاد در طول روز بدون فکر و دلیل غذا می خورید یا خیلی طولانی گرسنه می مانید و سپس به سراغ غذا رفته و پرخوری می کنید.


اطمینان ژل کیتوهیل حاصل کنید که وعده های غذایی شما از نظر کیفیت، متعادل است. به جای اینکه تصادفی غذاهای مصرفی در هر وعده خود را انتخاب کنید وعده های غذایی خود به طور برنامه ریزی شده و با دقت از پیش مشخص کنید. در هر صبحانه ، ناهار و شام ، نوعی خوردنی را همراه با پروتئین بدون چربی و یا همراه با چربی مفید به عنوان پایه در نظر بگیرید. این غذاها مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت مکانیسم سالم و سیستم ایمنی بدن را تأمین می کنند. برای سوخت ذهنی و جسمی ، قسمت کمتری از کربوهیدرات های سالم را به عنوان یک افزودنی در برنامه غذایی خود جای دهید.


به عنوان مثال، به جای یک ظرف بزرگ خوراکی های شامل کربوهیدرات و آب، یک اسموتی تهیه شده با یک مشت سبزیجات منجمد یا تازه، پودر پروتئین گیاهی، چند قاشق غذاخوری کره و مغزیجات مملو از چربی خوب و یک فنجان میوه منجمد برای کربوهیدرات های مفید را نتخاب کنید.


هدفمند سوختگی با آب جوش بودن در مورد آنچه در هر وعده غذایی گنجانده اید، مصرف بهتر ریز مغذی ها را ایجاد می کند و این تعادل سالم می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. یک بطری یا فنجان آب کنار خود داشته باشید و در طول روز با آن اب بنوشید. از مصرف نوشیدنی های قندی یا محصولات تهیه شده با شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید چرا که قند اضافی می تواند ایمنی بدن را تضعیف کرده و ثابت شده که شیرین کننده های مصنوعی عامل ایجاد اشتهای کاذب هستند. همچنین به دندان نیز آسیب می زنند.


در یک موقعیت پرتنش ، تشخیص اینکه آیا شما واقعاً گرسنه هستید - یعنی بدن شما به تغذیه نیاز دارد - یا اینکه ذهن شما برای ابراز یا رهایی از احساسات جذب غذا می شود، دشوار است. یک تاکتیک مفید برای حل این سردرگمی این است که بدن خود را تنظیم کنید. گرسنگی جسمی علائم جسمی دارد ، مانند شکمی که کمی غرغر می کند. اگر یک وعده غذایی متعادل خورده اید و شکمتان سیر است ، اما هنوز احساس گرسنگی می کنید ، ممکن است دچار اضطراب یا تنهایی شده اید و این فقط یک احساس است. بهتر است خود را کنترل کرده و بدانید که همیشه راه رسیدگی به احساساتتان ، خوردن نیست.


و هنگام غذا خوردن بدون حواس پرتی ( تلویزیون ، کامپیوتر ، مطالعه ، تلفن و ...) این کار را انجام دهید و به نشانه های بدن خود دقت کنید. هنگامی که احساس سیری کردید، نه بیش از حد سیر، از غذا خوردن دست بکشید و بقیه را برای وعده غذایی بعدی نگه دارید. نیازی نیست که به خود سخت بگیرید و فقط از غذاهای توصیه شده پزشکان استفاده کنید. می توانید با استفاده اندک از سایر خوراکی ها علاوه بر سلامتی، از زندگی نیز لذت ببرید. به عنوان مثال، اگر یک یا دو کوکی بعد از ناهار می خورید بخشی از کربوهیدرات موجود در وعده غذایی بعدی را کم کنید تا کربوهیدرات موجود در کلوچه ها مازاد نشود.


اصلا قرار نیست برای خود محدودیت ایجاد کنیم بلکه بدنبال تعادل هستیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعادل، ثبات و نظم در بدن خود هستیم.


منبع: EveryDayHealth/ مارس 2020

مترجم: لیلا فرجی







منبع