سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

اختصاصی/ وقتی کرونا و آنفولانزا دست به دست هم می‌دهند
یک متخصص بیماری های عفونی می گوید: بزرگ ترین نگرانی ما این است که مردم از کرونا خسته شوند. در این صورت، آنها دیگر هراسی از این ویروس نداشته و رعایت شیوه‌‌نامه های بهداشتی را ترک می کنند. اینجاست که دردسرهای زیادی شروع می شود.



سرویس ترجمه ، اگر دقت کرده باشید، روزها کوتاهتر شده و هوا سردتر. بسیاری از مردم ممکن است هوای سرد را بهانه ای برای رفتن به نقاط معتدل تر در کشور کرده و به اعتقاد خود،‌ مقاومت خود را در برابر کووید19 جشن بگیرند، جشنی زمستانی. همزمان با این برنامه ریزی ها، شاهد آن هستیم که ویروس همه گیر کرونا در سرتاسر جهان و کشور منتشر و هر روز بیشتر از قبل، شدت می گیرد. موارد ابتلای روزانه در آمریکا به 150 هزار نفر رسیده است.

دکتر آنتونی اس. فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، ژوئن گذشته گفت که ممکن است شاهد این اتفاق باشیم که آمار ابتلا به طرز حیرات آوری بالا برود، مگر اینکه اقدامات سختگیرانه ای برای جلوگیری از گسترش ویروس انجام شود. ماه گذشته و به دنبال عدم موفقیت گسترده در انجام چنین اقدامی ، دکتر فاوسی پیش بینی کرد که اگر هم اکنون آنچه را که می دانیم در پاییز و زمستان مورد نیاز است، انجام ندهیم ، تا پایان سال با 400 هزار مورد مرگ ناشی از کرونا مواجه خواهیم شد.


اما ویروس آنفولانزا، میهمان هر ساله زمستان های ما، کار را اندکی دشوار کرده است. این ویروس سالانه با ایجاد عفونت های شدید، موجب مرگ بسیاری از آمریکایی ها می شود. به دلایلی بیشتر از آنچه اکثر ژل هارتمن مردم می دانند، ویروس های آنفولانزا و کرونا می توانند در روزهای سردتر و خشک‌تر زمستان، به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.


این تشدید خطر محدود به این واقعیت نیست که در هوای سردتر افراد بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و در معرض خطر وارده از دیگران قرار دارند ؛ افراد دیگری که ممکن است یک ویروس عفونی را در بدن داشته و گسترش دهند. این خطر همچنین تحت تأثیر درجه حرارت پایین و رطوبت نسبی است که می تواند بار ویروسی هوای تنفسی ما را افزایش دهد.


البته اطلاعات و معلوماتی که درباره آنفولانزا داریم بسیار بیشتر از ویروس کرونایی است که تنها چند ماه است گریبان کشورهای دنیا را گرفته است. یکی از متخصصین بیماری هی عفونی و علوم ازمایشگاهی در نیویورک ، ماه گذشته اعلام کرد که ویژگی مشترک بین هر دو ویروس آنفولانزا و کرونا، قدرت بالای انتقال آنهاست. سایر متخصصان نیز می گویند آنچه در مورد ویروس آنفولانزا شناخته شده می تواند درک ما را در مورد چرایی و چگونگی خطرناکتر شدن Covid-19 در ماه های آینده مطلع سازد و این دانش می تواند به نوبه خود توصیه هایی را تقویت کند که بر اتخاذ تدابیر سختگیرانه تاکیددارد.


ما نمی توانیم منتظر یک واکسن ایمن و موثر در برابر کرونا بمانیم. علیرغم هیجان شدید هفته گذشته از گزارش اولیه شرکت فایزر از یک واکسن آزمایشی بسیار امیدوارکننده در تحقیقات جدیدشان، ممکن است شش ماه یا بیشتر از این واکسن مطمئن ساخته نشود . یا احتمالاً واکسنی که به طور گسترده در دسترس همه باشد تا از اکثر مردم در برابر عفونت بالقوه این ویروس در امان باشند، به این زودی ها تولید نشود.


در هوای سردتر و خشک تر ، قطرات تنفسی آب خود را از دست می دهند و کوچکتر و سبک تر می شوند و بنابراین می توانند برای مدت طولانی تری در هوا بمانند . این یک دستورالعمل روشن برای تشریح قرار گرفتن ما در معرض بار ویروسی بالاتر چه در داخل و خارج از خانه می باشد. رطوبت کم در زمستان باعث می شود که ویروس آنفلوانزا زندگی طولانی تری در خانه داشته باشد ، و این همراه با صرف زمان بیشتر در خانه و در تماس نزدیک ، خطر انتقال و عفونت را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.


بنابراین آنچه می توانیم در زمستان امسال برای عزیزان خود به ارمغان آورده و همراه با آنها جشن بگیریم، حضور در کنارشان و سفر به نقاط دیگر نیست،‌ بلکه محافظت از سلامتی آنها در برابر ابتلا به دو ویروس مرگبار است: کرونا و آنفولانزا‌!




منبع: نیویورک‌تایمز/ نوامبر 2020

مترجم:‌لیلا فرجی







منبع