سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

عواقب تاثیر کرونا بر سیستم عصبی چیست؟
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر شریعتی فسا گفت: سکته مغزی، تشنج، اختلال در هوشیاری، گزگز اندام‌ها ،عفونت مغز، اختلالات اضطرابی و اختلالات ژل کیتوهیل عروق مغزی از جمله عوارض ناشی از تاثیر ویروس کرونا بر سیستم عصبی است.



به گزارش ، دکتر کاوه کاشانی افزود: سرگیجه، سردرد و اختلال در حس های بویایی و چشایی از علائم مهم تاثیر کرونا سوختگی با آب جوش بر سیستم عصبی مبتلایان به این بیماری است.


به گفته وی بیماری کرونا در 30درصد از مبتلایان می‌تواند باعث درگیر شدن سیستم اعصاب مرکزی و محیطی شود.


این متخصص مغز و اعصاب بیان اسپری نیواشا دیجی کالا کرد: یکی از مهمترین نواحی مغز که به وسیله این دسته از ویروس‌ها دچار عفونت می‌شود، بصل‌النخاع است که در کنترل عملکرد سیستم تنفس و قلب و عروق نقش دارد و ایجاد عفونت و در نتیجه اختلال در عملکرد نورون‌های (سلول‌های عصبی) بصل النخاع می‌تواند مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به کرونا را تشدید کند.


دکتر کاشانی اضافه کرد: در نتیجه آسیب ناشی از ویروس کرونا بر سیستم تنفسی، کارایی این سیستم برای تبادل گازهای تنفسی کاهش می‌یابد و به دنبال آن از میزان اکسیژن خون کاسته می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد مغز شود.


وی تاکید کرد: اختلال در کارکرد سیستم عصبی و مغز ممکن است اثراتی دراز مدت به دنبال داشته باشد و این آثار حتی پس از بهبود نشانه‌های بیماری در فرد مشاهده می‌شود.









منبع