سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ابتلا به کرونا در کودکان معمولا بی‌علامت است
رئیس مرکز آموزشی_درمانی ولیعصر (عج) بروجن گفت: ابتلا به کرونا در کودکان معمولا بی‌علامت است بنابراین باید مراقب آن‌ها بود تا دیگران را آلوده نکنند.



به گزارش ، دکتر قیمت پانسمان مرطوب امین احمدی در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: در روزهای گذشته وضعیت بیماری در شهرستان بروجن بسیار بحرانی بود اما خوشبختانه این روزها وضعیت بهتر شده تا جایی که هم‌اینک تنها 10 بیمار کرونایی در بخش عادی و 10 بیمار نیز در بخش ویژه بیمارستان بروجن ژل هارتمن بستری هستند.


رئیس مرکز آموزشی_درمانی ولیعصر (عج) بروجن درخصوص بیماری کرونا در اطفال، ادامه داد: مهم‌ترین مسئله بیماری کرونا در اطفال تب و ارتباط وی با اطرافیان مبتلا است، در این شرایط شرط بر کووید_19 گذاشته می‌شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی عنوان کرد: در موارد ابتلا در کودکان، ابتدا تست‌های لازم انجام و سپس در ادامه درمان مشخص می‌شود کودک باید بستری یا در خانه درمان شود.


احمدی خاطرنشان کرد: ابتلا به کرونا در کودکان معمولا بی‌علامت است، وقتی والدین آن‌ها به‌نوعی درگیر بیماری می‌شوند، اطفال نیز مبتلا می‌گردند اما چون بی‌علامت هستند اگر به منزل فامیل فرستاده شوند می‌توانند آن‌ها را نیز آلوده کنند.

احمدی اضافه کرد: ابتلا به کرونا در کودکان و بزرگسالان یکسان است اما درمان و جواب به آن در آن‌ها متفاوت است.


رئیس مرکز آموزشی_درمانی ولیعصر (عج) بروجن یادآور شد: همچنان دورهمی‌های خانوادگی اصلی‌ترین عامل گرفتاری بخش اعظم بیماران است لذا توصیه می‌شود از برگزاری اینگونه مناسبت‌ها کاسته شود.


وی در انتها از زحمات پرسنل بیماستان ولی‌عصر (عج) بروجن اعم از پزشک، پرستار، خدمه، نگهبانان، کادر اورژانس و... ، تقدیر و تشکر کرد.




منبع:دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد







منبع