سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

تسریع رشد تومور سرطانی در افراد چاق,مضرات چاقی
چاقی موجب تسریع رشد تومور سرطانی می شود.

مطالعات نشان می دهد چاقی با اختلال در عملکرد سلول محصولات مدی هانی های ایمنی باعث تسریع رشد تومور می شود.

به گزارش مهر، مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد بر روی موش ها نشان می دهد که رژیم غذایی پرچرب به سلول های سرطانی اجازه می دهد تا از سلول های ایمنی بدن برای سوخت رسانی جلوگیری کنند، عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و رشد تومور را تسریع می کند.

سلول های سرطانی این کار را با متابولیسم ژل مدی هانی افزایش مصرف چربی انجام می دهند. توقف این شرایط، ایمنی ضد تومور را افزایش می دهد. این یافته ها راهبردهای جدیدی را برای هدف قرار دادن متابولیسم سرطان (cancer) و بهبود روش های ایمنی درمانی پیشنهاد می کند.

چاقی با افزایش خطر بیش از ده نوع مختلف سرطان مرتبط است. در طول سالها، دانشمندان فرآیندهای مربوط به چاقی را که رشد تومور ساختار عسل پزشکی را تحریک می کند، مانند تغییرات متابولیکی و التهاب مزمن، شناسایی کرده اند ، ولی درک دقیق روابط متقابل چاقی و سرطان هم چنان نامعلوم است.

تسریع رشد تومور سرطانی در افراد چاق,مضرات چاقی

تیم تحقیق دریافت یک رژیم غذایی پرچرب تعداد و فعالیت ضدتوموری سلول های CD8+ T، یک نوع سلول مهم ایمنی، را در داخل تومورها کاهش می دهد. این اتفاق به این دلیل می افتد که سلول های سرطانی در واکنش به افزایش قابلیت دسترسی چربی برای مصرف بهتر ملکول های چربی غنی از انرژی، مجدداً متابولیسم شأن را برنامه ریزی می کنند که سلول های T را از سوخت محروم کرده و رشد تومور را تسریع می کند.

تیم تحقیق دریافت که ممانعت از برنامه ریزی مجدد متابولیکی مرتبط با چربی، بطور قابل توجهی باعث کاهش حجم تومور در موش های دارای رژیم های غذایی پرچرب شد. از آنجا که سلول های CD8+ T سلاح اصلی مورداستفاده برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن علیه سرطان هستند، نتایج مطالعه راهکارهای جدیدی را برای بهبود چنین درمانهای ارائه می دهد.



منبع