سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

احتمال وقوع موج چهارم کرونا,کرونا در ایران
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا 86 درصد است.

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی صبح دوشنبه در نشست با مسئولان صدا و سیمای استان بوشهر اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم در زمینه مقابله با کرونا و اجرای ژل سیلیکون برای جای جوش دستورالعمل‌های مربوطه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های مختلف، آگاهی و اطلاعات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در اختیار مردم قرار گرفته است و شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم برای مقابله با کرونا هستیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و کنترل کرونا بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع و اثرگذار و تولید و پخش اخبار و گزارش‌های هشداردهنده و پیشگیری‌کننده نقش مهمی در این زمینه دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه این پیچش بیضه اطلاع‌رسانی‌ها باعث تغییر در سبک زندگی مردم شده است، افزود: نقش و جایگاه رسانه‌ها در مقابله با کرونا ویژه است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به میزان 86 درصد توسط مردم ادامه داد: این رعایت‌ها باعث کاهش میزان ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونا شده است.

سید حسین ناظر مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز اظهار داشت: طی 11 ماه شیوع کرونا، 160 هزار دقیقه برنامه خبری، رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی، در گستره استانی ملی و فراملی تولید و پخش شده است.

احتمال کیسه استومی آکس مد وقوع موج چهارم کرونا/ میزان بروز بیماری در کرمان ثابت شد

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با هشدار در خصوص احتمال بروز موج چهارم کرونا در کرمان گفت: طی سه هفته اخیر میزان بروز هفتگی کرونا ثابت مانده است که می‌تواند نگران کننده باشد.

احتمال وقوع موج چهارم کرونا,کرونا در ایران

مهدی شفیعی در گفتگو با مهر اظهار کرد: آمار بیماران بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا در استان کرمان روند اسپری اپسایت خوبی دارد و کاهش این آمار نشان دهنده این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم طی هفته‌های گذشته جوابگو بوده و توانسته‌ایم این اپیدمی را تا حدی در استان کرمان محدود کنیم.

وی بیان کرد: آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استانی روند کاهشی نسبتاً خوبی دارد.

شفیعی بیان کرد: باید به این نکته مهم توجه داشت که میزان بروز هفتگی کرونا (میزان ابتلاء در 100 هزار نفر از جمعیت استان) طی دو سه هفته اخیر روندی ثابت به خود گرفته است که این وضعیت مقداری نگرانی ایجاد می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد: زمانی که روند بیماران بستری سیر افزایشی پیدا می‌کند موج‌های بزرگ بیماری ایجاد می‌شود و به نظر می‌آید طی دو هفته اخیر هم این اتفاقات در استان در حال وقوع است.

وی بیان کرد: متأسفانه مسافرت‌هایی طی روزهای اخیر صورت گرفت و هم استانی‌ها به جنوب کشور سفر کردند که بازگشت خیل عظیم مسافران می‌تواند منجر به بازگشت موج بعدی بیماری شود.



منبع