سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

خطرات لیزر یا نور پالسی برای چشم و پوست
امروزه لیزر و نور پالسی دو روش نوین اپیلاسیون یا همان حذف دائمی موهای زائد محسوب می‌شوند که طرفداران بی‌شماری در میان بانوان دارند. اما سوالی که ممکن است مطرح شود این است که آیا این دو روش خطرات خاصی نیز به همراه دارند یا خیر؟


به گزارش به نقل از فیوچرا ساینسس، طی یک جلسه لیزر موهای زائد، لیزر با طول موجی بلند و کاملاً دقیق و مشخص‌شده ساطع می‌شود. به‌طوری‌ که در ادامه جراحی پوست این تابش، ملانین یا همان رنگدانه مو از بین می‌رود. معمولاً برای حذف موهای زائد، با توجه به نوع پوست بیمار از لیزر الکساندرایت یا لیزر یاگYag استفاده می‌کنند. نور لیزر از طریق پوست عبور می‌کند و گرمای تولید شده به ریشه مو آسیب می‌رساند.


هنگامی ‌که در رفع موهای زائد از نور پالسی استفاده می‌‌شود، نوری شدید از طریق یک چراغ‌قوه ساطع می‌گردد. این نور نیز باعث از بین رفتن ملانین مو می‌شود. در اپیلاسیون با نور پالسی، از پرتوهایی با طول موج پانسمان عسل مختلف که توسط فیلترها انتخاب می‌شوند، استفاده می‌گردد.


هنگام استفاده از نور پالسی، مراقب پوست و چشمان خود باشید


نور پالسی برای چشم و پوست خطراتی به همراه دارد. اگر این نور به درستی فیلتر نشود، می‌تواند تهدیدی برای پوست باشد و به آن حمله‌ور شود. موارد منع مصرف استفاده از نور پالسی نیز وجود دارد، از این‌رو اهمیت تشخیص، قبل از انجام آن، بسیار مهم است.


برخی رژودرم از داروها دارای اثر حساسیت به نور هستند بنابراین به مصرف‌کنندگان این داروها به هیچ عنوان چنین اپیلاسیونی توصیه نمی‌شود. افرادی که برنزه کرده‌اند یا بانوان باردار تحت هیچ شرایطی نباید برای حذف موهای زائد خویش از این روش استفاده کنند.


اقدامات پیشگیرانه قبل از اقدام به لیزر و نور پالسی


قبل از لیزر موهای زائد یا تاباندن نور پالسی، خود را در معرض آفتاب قرار ندهید. لیزر موهای زائد خطر سوختگی و مشکلات رنگدانه‌ای را به همراه دارد. به همین دلیل لیزر موهای زائد باید توسط پزشک انجام شود چون پزشک با انواع پوست‌ها آشناست و می‌تواند بیمار را از خطرات آن مطلع کند و احیاناً اگر بیمار به هر دلیلی منعی برای انجام این اپیلاسیون دارد، به وی گوشزد نماید.


در مارس 2016، دادگاه پاریس بسیاری از موسسات زیبایی را به جرم اقدام غیرقانونی در حذف موهای زائد با نور پالسی، محکوم به پرداخت جرایم سنگینی کرد.


بنابراین قبل از اقدام به حذف موهای زائد خویش، به منظور محدود کردن هرگونه خطری که ممکن است تهدیدی برای پوست شما باشد، پیشنهاد می‌کنیم که از صلاحیت مرکز و نیز کارشناسان آن اطمینان حاصل نمایید.


منبع: سایت سلامت



منبع