سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

5 کاری که باید برای داشتن یک قلب سالم و شاد انجام دهید
این مطالب توصیه‌های تخصصی برای داشتن یک قلب سالم را بیان می‌کند.


به گزارش به نقل از وومنز ویکلی، کارهایی که باید برای داشتن یک قلب سالم انجام دهید:


1) آمار حیاتی بدن خود را بدانید


درک کلسترول، فشار خون و وزن شما برای کنترل خطرات ناشی از مشکلات قلبی بسیار مهم است.


فشار خون بالا: فشار خون بالا احتمال بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که به این بیماری مبتلا هستیم زیرا معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد. بنابراین بهتر است معاینه شوید.


اعداد بین 120 / 80mmHg و 140 / 90mmHg می‌تواند به این معنی باشد که در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستید. با پزشک عمومی صحبت کنید.


کلسترول: مقدار زیادی از عفونت بعد از ماموپلاستی این ماده در خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. اگر کلسترول بالا باشد، پزشک ممکن است کنترل آن را با داروهایی مانند استاتین و همچنین تغییر سبک زندگی پیشنهاد کند.


وزن: اضافه وزن یا چاقی احتمال حمله قلبی را در شما بیشتر می‌کند زیرا رسوبات چربی می‌تواند عروق شما را مسدود کند. داشتن وزن بیش از حد در اطراف کمر و شکم به ویژه خطرناک است، زیرا بر عملکرد اندام‌ها و هورمون‌های داخلی بدن تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش فشار خون و کلسترول می‌شود. شاخص توده بدنی شما باید در محدوده سالم (18.5-24.9) باشد.


2) از آنچه در حین قرنطینه آموخته‌اید استفاده کنید


دکتر گیل جنکینز می‌گوید: در طی بحران کووید19 حملات قلبی کمتر بوده است. علی‌رغم نگرانی از اینکه مردم از مراجعه به بیمارستان ترسیده‌اند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وقت بیشتر برای ورزش، باعث کاهش سرعت اجتناب‌ناپذیر زندگی آشفته ما و حتی هوای پاک‌‌تر بدلیل کاهش ترافیک بوده است.


• هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید، همراه با زمان خواب و مری انسان بیدار شدن منظم.


• تمرینات کششی منظمی مانند یوگا و پیلاتس برای انعطاف‌پذیری عروق و همچنین بدن انجام دهید. مطالعات ژاپنی نشان داد که افراد بالای 40 سال که تحمل کمتری دارند، رگ‌های سفت‌تری دارند و این امر خطر ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.


• سیگار نکشید. افراد سیگاری دو برابر دچار حمله قلبی می‌شوند. دکتر سارا بروور می‌گوید: سیگار کشیدن یک ماده شیمیایی به نام آکرولین را آزاد می‌کند که باعث توقف کلسترول خوب HDL از انتقال کلسترول بد LDL به کبد شما می‌شود.


3) تا حد امکان پیاده‌روی کنید


ورزش می‌تواند با دادن یک قلب قوی و سالم به شما خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. و به شما کمک می‌کند وزن، کلسترول و فشار خون خود را کنترل کنید - همه اینها می‌توانند تاثیرات جدی بر سلامت قلب داشته باشند.


5 روز در هفته 30 دقیقه فعالیت متوسط را در نظر بگیرید. لازم نیست همه این کارها را با یکبار انجام دهید - سه مرحله 10 دقیقه‌ای در طول روز خوب است.


مربی درمان تاول سوختگی با آب جوش شخصی، داون متیومان می‌گوید: ورزش هوازی را انتخاب کنید - هر چیزی که قلب شما را پمپ کند اما به شما امکان صحبت می‌دهد.


اما لازم نیست که یک تمرین "سازمان‌یافته" باشد. انجام کارهای خانه، باغبانی یا حتی آماده‌سازی وعده‌های غذایی مهم است - هر چیزی که شما را به حرکت وا دارد. مزیت پختن وعده‌های غذایی از ابتدا این است که بدانید چه موادی بکار می‌برید تا بتوانید قلب را سالم نگه دارید.


4) از یک رژیم غذایی الهام گرفته از مدیترانه لذت ببرید


راب هابسون، متخصص تغذیه می‌گوید: سلامتی قلب به طور مستقیم با آنچه می‌خورید ارتباط دارد. رژیم غذایی الهام گرفته از مدیترانه، انتخاب غذاهایی که فیبر زیادی دارند (میوه، سبزیجات، حبوبات، عدس) و چربی‌های سالم (روغن زیتون، آجیل، مغز‌ها، آووکادو) و همچنین گوشت‌های بدون چربی، لبنیات کم‌چرب و ماهی روغنی (غنی از اسیدهای چرب امگا 3 دوستدار قلب).


چربی اشباع (روغن حیوانی) بیش ازحد باعث کلسترول بالا می‌شود و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می‌دهد. بنابراین شیر پرچرب را به بدون چربی و پنیر سفت را به نرم مبدل کنید. به جای سرخ کردن، غذا را بخارپز یا کباب کنید.


سبوس‌دار را بیش از سفید انتخاب کنید. برنج قهوه‌ای، نان سبوس‌دار و ماکارونی حاوی فیبر و مواد مغذی بیشتری هستند و به طور منظم خورده می‌شوند و می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. سایر غلات کامل مانند گندم بلغاری و کینوا را امتحان کنید.


5) نمک را ترک کنید


خوردن نمک زیاد می‌تواند باعث فشار خون شود، به این معنی که قلب شما مجبور است بیشتر کار کند تا خون را در اطراف بدن پمپاژ کند و خطر حملات قلبی و مغزی را افزایش دهد.


بیش از یک قاشق چای خوری (6 گرم) نمک در روز مصرف نکنید. به تدریج با پاشیدن کمتری روی مواد غذایی و پخت و پز، ادامه دهید تا جوانه‌های چشایی شما سازگار شوند.


غذای خود را با گیاهان و ادویه‌جات، فلفل، لیمو طعم‌دار کنید.


فکر می‌کنید نمک زیادی نمی‌خورید؟ این فقط چیزی نیست که شما به غذای خود اضافه می‌کنید - سه چهارم نمکی که می‌خوریم قبلاً اضافه شده است. در وعده‌های غذایی آماده، غذاهای آماده، گوشت‌های فرآوری‌شده، چاشنی‌ها، سس‌ها، میان‌وعده‌ها و حتی خوراکی‌های شیرین مانند شیرینی‌ها یافت می‌شود. بنابراین برچسب‌ها را با دقت بخوانید و سعی کنید این غذاهای پر نمک را کاهش دهید.


منبع: سایت سلامت



منبع