سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

ابتلا به کرونا,مصرف آسپرین
بر اساس یافته های جدید، استفاده از آسپرین (Aspirin) برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی در اشخاص سالم با 29 درصد کاهش احتمال ابتلا به عفونت کووید 19 مرتبط بود.

به گزارش  مهر به نقل از ساینس دیلی، نتیجه پژوهش ها نشان داد نسبت بیماران تحت درمان با آسپیرین که مبتلا به کووید 19 تشخیص داده شده بودند به صورت چشمگیری پایین تر بود.

آسپرین یک داروی هیدروتک تثبیت شده، ایمن و کم هزینه در استفاده طولانی مدت در جلوگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی است. مطالعات نشان داد که آسپرین علاوه بر اثرات ضدالتهابی شناخته شده ، میتواند پاسخ های ایمنی ذاتی و تطبیقی را تعدیل کند و به سیستم ایمنی بدن (Système immunitaire) انسان کمک کرده تا با برخی از عفونت های ویروسی مقابله کند.

پژوهشگران با در نظر گرفتن این اطلاعات فرض کردند که درمان قبل از ابتلاء به عفونت با دوز پایین آسپیرین( 75 میلی گرم ) ممکن است تأثیر مفیدی بر عدم ابتلاء به کووید 19 و طول مدت بیماری داشته باشد.

محققان داده های 10477 نفری را که از اول فوریه 2020 تا 30 ژوئن 2020 پماد مدی هانی در اولین موج کووید 19 آزمایش داده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

مصرف آسپرین برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی در افراد سالم در مقایسه با افراد غیرمصرف کننده آسپرین موجب کاهش 29 درصدی ابتلاء به کووید 19 شد. همچنین مشخص شد در صورت ابتلاء به کووید 19، مدت بیماری شأن 2 تا 3 روز کوتاه تر است.

نتیجه این مطالعه نشان می دهد که تأثیر مثبت مصرف دوز پایین آسپرین در مرحله مقدماتی بوده، اما امیدوارکننده است و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

افزایش خطر ابتلا به کووید 19 در زنان باردار بیماری پوستی و نوزاد

نتایج یک مطالعه جهانی در حال انجام نشان می دهد زنان باردار در قیاس با زنان در سن باروری غیرباردار در معرض خطر کووید 19 شدید هستند.

ابتلا به کرونا,مصرف آسپرین

به گزارش ساینس دیلی، یک مطالعه جهانی نشان داده است که زنان باردار در معرض خطر کووید 19 شدید قرار دارند و خطر بستری گشتن آنها در مراقبت های ویژه یا نیاز به تهویه تهاجمی بیشتر از زنان غیر باردار در دوران باروری است.

طبق پژوهش ها دانشگاه بیرمینگام و سازمان بهداشت جهانی، معلوم شد زنان باردار مبتلا به کووید 19 در معرض خطر نوع شدید این بیماری هستند، خصوصاً اگر دارای مشکلاتی نظیر چاقی، فشار خون و دیابت باشند.

شایع ترین علائم کووید 19 در زنان باردار تب( 40?) و سرفه( 41?) است، اگرچه در مقایسه با زنان غیرباردار در سن باروری، زنان باردار و تازه زایمان کرده مبتلا به کووید 19 کمتر دارای علائم بودند.

سن بالا مادر، شاخص توده بدنی بالا، و وجود مشکلاتی از قبل نظیر فشار خون بالا و دیابت به عنوان عوامل خطر در زنان باردار مبتلا به کووید 19 شدید مشخص شد. در حالی که شواهد جدیدی از این بررسی وجود دارد که شرایط خاص بارداری مانند پره اکلامپسی( فشارخون بالا در زمان باداری) و دیابت بارداری ممکن است با کووید 19 شدید همراه باشد اما محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

دکتر« جان آلوتی»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید:« زنان باردار باید جزو گروه پرخطر در نظر گرفته شوند، به ویژه در مورد گروهی که دارای فاکتورهای پرخطر هستند.»



منبع