سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

4 خوراکی‌ که باعث افزایش خستگی در روزهای آخر سال می‌شوند!
همه انواع مواد غذایی نمی‌توانند انرژی پایدار و مطلوبی را برای بدن فراهم کنند بلکه بعضی از آنها حتی باعث خستگی بیشتر و کمبود انرژی می‌شوند. این در حالی است که بعضی افراد در موقعیت‌های استرس‌زا و پُرمشغله (مانند آخرین روزهای سال)‌ همچنان به استفاده از همین مواد غذایی نامناسب ادامه می‌دهند، بدون آن‌که از پیامدهای چنین کاری آگاهی داشته باشند.


به گزارش به نقل از اوری دی هلث، در ادامه این مطلب با 4 خوراکی‌ نامناسب آشنا خواهید شد که عبارتند از:


1. پزشکی شیمی قندهای افزوده


قندهای افزوده از بدترین خوراکی‌ها برای تامین انرژی هستند. انسان‌ها در اوقات خستگی به‌صورت ذاتی به مصرف خوراکی‌های قندی تمایل دارند اما مشکل اصلی این‌جاست که قندها ابتدا انرژی بدن را به‌صورت ناگهانی افزایش می‌دهند ولی در ادامه شدیدا شما را دچار اُفت انرژی می‌کنند. همه انواع قندهای افزوده (مانند قندهای سفید، شکر سفید و...) همین عملکرد را در بدن دارند. قندها نه‌تنها التهابات بدنی را تشدید می‌کنند بلکه بخش قابل توجهی از مواد مغذی درون بدن نیز برای پردازش قندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، هوشمندانه‌ترین پماد آلفا برای سوختگی کار این است که همه انواع قندها را از رژیم غذایی کنار بگذارید و از میوه‌ها برای دریافت ترکیبات قندی استفاده کنید. میوه‌ها نه‌تنها انرژی مطلوبی ایجاد می‌کنند بلکه ویتامین‌ها، املاح و فیبر غذایی قابل توجهی را هم وارد بدن می‌سازند.


2. غذاهای سرخ‌کردنی


وقتی که غذاها در روغن سرخ می‌شوند، تماس آنها با حرارت زیاد نهایتا باعث شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد می‌شود. ورود این رادیکال‌های آزاد به درون بدن نیز باعث شکل‌گیری التهابات بدنی گسترده و تشدید خستگی خواهد شد. بنابراین، به‌جای سرخ کردن پماد عسل برای زخم رحم غذاها، از روش‌هایی مانند پختن یا کباب کردن برای آماده‌سازی غذاها کمک بگیرید. توجه داشته باشید که خوراکی‌های شیرین سرخ‌شده (مانند دونات،‌ پیراشکی و...) نیز دقیقا شامل همین قاعده می‌شوند و مصرف آنها با تشدید التهابات بدنی همراه است.


3. برنج و ماکارونی سفید


انواع غذاهای تهیه‌شده از غلات فرآوری‌شده مانند برنج و ماکارونی سفید می‌تواند باعث شکل‌گیری نوسانات سریع و وسیع در قند خون شود. این نوسانات هم درنهایت باعث اُفت انرژی و خستگی می‌شوند. بنابراین، نه‌تنها باید برنج و ماکارونی سفید را به‌صورت تدریجی از رژیم غذایی کنار بگذارید بلکه باید از مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار برای کنترل قند خون استفاده کنید. با توجه به این‌که بدن این مواد غذایی را آهسته‌تر از انواع تصفیه‌شده هضم می‌کند، بدن نیز انرژی پایدارتر و بهتری را در اختیار خواهد داشت.


4. روغن‌های هیدروژنه


خودداری مطلق از دریافت روغن‌های هیدروژنه کار سختی است اما همه ما باید مراقب این روغن‌ها باشیم. روغن هیدروژنه که در کره مارگارین، غذاهای فرآوری‌شده و... یافت می‌شود، التهابات بدنی را افزایش می‌دهد و درنتیجه باعث تشدید خستگی خواهد شد. توجه داشته باشید که انواع خوراکی‌ها و اسنک‌های فوری بسته‌بندی‌شده می‌توانند با این روغن‌ها تهیه شده باشند. بنابراین، سالم‌سازی رژیم غذایی به حذف روغن‌های هیدروژنه از برنامه غذایی شما کمک می‌کند.


منبع: سایت سلامت



منبع