سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

آیا دندان‌های خود را خیلی مسواک می‌زنید؟
اگر دندان‌های حساسی دارید، مسواک زدن بیش از حد یا استفاده از خمیردندان اشتباه می‌تواند علائم را بدتر کند. تکنیک مناسب مسواک زدن را بیاموزید.



به گزارش به نقل از اوری دی هلث لاین، مسواک زدن بیش از حد سخت- یا استفاده از خمیردندان اشتباه- می‌تواند به دندانها و لثه‌های شما آسیب برساند، و منجر به مشکلاتی مانند سایش مینای دندان و عقب رفتن لثه‌ها شود که در نتیجه منجر به حساسیت پزشکی شیمی دندان می‌شود. مردم تمایل دارند مسواک بزنند و به سختی مسواک بزنند. این زیان‌بار است، زیرا نه تنها باعث فرورفتگی لثه می‌شود، بلکه مینای دندان سفید و براق را نیز از بین می‌برد و باعث می‌شود زرد و تیره به نظر برسد. و وقتی این اتفاق می‌افتد، خود را در معرض خطر ایجاد دندان‌های حساس قرار می‌دهید.


مطمئن نیستید که خیلی سخت مسواک می‌زنید؟ نگاهی به مسواک خود بیندازید. اگر سه ماه یا کمتر از آن استفاده کرده‌اید، هنوز هم باید نسبتاً جدید به نظر برسد. اگر پماد عسل برای زخم رحم به نظر کهنه و صاف است، نشان‌دهنده این است که شما خیلی سخت مسواک می‌زنید.


روش مناسب مسواک زدن دندان‌ها


به ذهن آگاهی زیادی نیاز دارد، اما شما می‌توانید روش‌های سخت مسواک زدن خود را تغییر دهید. برای کمک به تسکین حساسیت دندان و جلوگیری از آسیب رساندن به دندان و لثه، این نکات را برای مسواک زدن صحیح دنبال کنید:


از مسواک با الیاف پماد آلفا برای سوختگی نرم استفاده کنید. و هر سه ماه یک بار آن را تعویض کنید- یا اگر زودتر خراب شود زودتر.


مسواک خود را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه قرار دهید. به این ترتیب، دندانه‌های مسواک می‌توانند زیر خط لثه شما برسند و تمیز شوند.


برس را به آرامی به عقب و جلو حرکت دهید. از ضربه‌های کوتاه و به عرض دندان برای تمیز کردن سطح خارجی، داخلی و جویدن دندان استفاده کنید. اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، بگذارید همه کارها را انجام دهد و فقط به آرامی آن را روی دندان‌هایتان بچرخانید. سعی کنید مسواک خود را در دست غیرمسلط خود نگه دارید.


سرعت خود را کم کنید. دندانپزشکان توصیه می‌کنند که دو دقیقه کامل مسواک بزنید - 30 ثانیه در هر ربع دهان - روزی دو بار. از تایمر موجود در تلفن خود استفاده کنید یا مسواک برقی را انتخاب کنید که هر 30 ثانیه به شما هشدار دهد. برای افرادی که هرگز آن را امتحان نکرده‌اند، می‌تواند مانند یک ابدیت باشد. شما واقعاً نمی‌دانید که دو دقیقه تا چه حسی مسواک بزنید تا چه حدی مسواک بزنید. اما وقتی برای پایان کار عجله ندارید، این امر شما را در مورد مسواک زدن بیش از حد تهاجمی هوشیارتر می‌کند.


رعایت این نکات ضمن از بین بردن علائم حساسیت دندان، به شما در تمیز نگه داشتن دندان و سلامت دهان کمک می‌کند.


منبع: سلامت



منبع