سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

کرونا و سرما خوردگی عادی,شدت عفونت کووید 19
پژوهش های آزمایشگاهی نشان داده است که ویروس عامل سرما خوردگی عادی میتواند باعث تحریک واکنش سیستم ایمنی در رویارویی با کروناویروس کیسه استومی ایکس مد (Coronaviruses) شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، پژوهش ها نشان می دهد ابتلا به سرما خوردگی عادی می تواند از انتقال کروناویروس در بین جمعیت جلوگیری کند و شدت عفونت کووید 19 را کاهش دهد.

ویروس های بینی انسانی( HRV) که بیش از نیمی از سرما خوردگی های معمولی را ایجاد می کنند، گسترده ترین ویروس های تنفسی در انسان هستند.

تحقیق عسل پزشکی گذشته نشان داده بود که HRVها امکان دارد در طی شیوع آنفلوآنزای 2009 مانع از انتشار H1N1 زیرگروه ویروس آنفلوانزا در سرتاسر اروپا شده باشد.

پژوهشگران معتقد هستند که HRVها این کار را با تحریک سلول های انسانی برای تولید اینترفرون، که بخشی از دفاع ایمنی ذاتی بدن در برابر عفونت ویروسی است، انجام می دهند.

تحقیقات نشان داده است که کروناویروس نسبت به اثرات اینترفرون حساس است.

برای کشف این مسئله، پژوهشگران دانشگاه گلاسکو بریتانیا کشت سلول های تنفسی انسان را در آزمایشگاه با کروناویروس، HRV یا هر دو ویروس به طورهمزمان آلوده کردند.

پژوهشگران مشاهده کردند کروناویروس به طور پیوسته در سلول های که محققان آنها را فقط با این ویروس آلوده کرده بودند، تکثیر شدند. اما در سلول های آلوده به HRV، تعداد ذرات کروناویروس به سرعت کاهش یافت تا اینکه تا 48 ساعت پس از عفونت اولیه قابل شناسایی نبودند.

در آزمایش های بیشتر، دانشمندان دریافتند که HRV مانع از همانندسازی کروناویروس می شود اما کروناویروس هیچ تأثیری بر رشد HRV ندارد.

پروفسور« پابلو مورسیا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید:« پژوهش های ما نشان می دهد که ویروس های بینی انسان یک واکنش ایمنی ذاتی را در سلول های اپیتلیال تنفسی انسان ایجاد می کند که از تکثیر کروناویروس جلوگیری می کند.»

محققان حدس می زنند که عفونت های خفیف HRV ممکن است هم برای ویروس و هم برای میزبانان انسانی آن مفید باشد.

محققان معتقد هستند تحقیق بعدی می تواند منجر به کنترل راهکارها یا درمان های شود که با استفاده از تعامل بین ویروس ها ایجاد می شود.



منبع