سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

نظر جدید درباره ساختگی بودن ویروس کرونا

اکنون بیش از سه سال از شروع همه گیری کرونا می گذرد و طی این مدت بارها نظریه ساخت این ویروس توسط انسان در آزمایشگاه مطرح شده و باموافقان و مخالفان متعددی همراه شد. طی این مدت پژوهشگران تلاش های زیادی انجام دادند تا به طور قطعی منشأ این ویروس مرگبار مشخص شود.

به گزارش ، مدت ها پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تا زمانی که پاسخی به نحوه شروع همه‌گیری کووید-19 یا منشأ آن پیدا کتوهیل کند، به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. طی این مدت بارها موضع گیری های سیاسی و غیر سیاسی از سوی کشورها و نهادهای مختلفی انجام شده و در این میان انگشت اصلی اتهام به سوی چین نشانه رفته است.


در حقیقت می توان مدعی شد: ویروس کرونا، بدترین شیوع ویروسی در تاریخ بشر محسوب می شود. در سال 2019، شهر ووهان چین اولین مورد عفونت بسیار کشنده این ویروس را گزارش کرده و سپس کرونا طی چند هفته به سرعت منتشر شده و از مرزهای چین عبور کرد تا مردم سراسر جهان را آلوده کند.


سازمان بهداشت جهانی شیوع کرونا را همه هیدروژل یوروفارم ‌گیری نامیده و در مورد جهش‌های بالای پروتئین ‌ها در این ویروس هشدار داد. به گفته کارشناسان، این جهش ها قادر هستند به گسترش ویروس در مناطق مختلف جهان با شکل ‌گیری انواع مختلف این بیماری کمک کنند.


طی چند سال گذشته، کرونا بسیاری از کشورها را در شرایط بحرانی قرار داده است. تحقیقات متعددی برای درک ماهیت ویروس و قدرتی که برای جهش دارد انجام شد؛اما تنها سوالی که بی پاسخ ماند این بود که منشأ کووید 19 چیست؟ امروز شاید پاسخی برای این سوال داشته باشیم.


در گزارش اخیر، وزارت انرژی ایالات رطوبت ساز متحده اعلام کرد: نه ماهیت، بلکه خود ویروس عامل کووید 19 به احتمال زیاد محصول یک نشت آزمایشگاهی است.


کارشناسان آمریکایی می‌ گویند: به احتمال زیاد نشت آزمایشگاهی مقصر شیوع جهانی کرونا بوده و بر اساس یک گزارش اطلاعات محرمانه ارائه شده به کاخ سفید و اعضای کلیدی کنگره ایالات متحده، اعلام شد: نشت این ویروس مرگبار احتمالاً به دلیل یک حادثه ناگوار در یک آزمایشگاه چینی صورت گرفته است.


در این گزارش آمده است: اسناد جدید نشان می دهد: چگونه مقامات اطلاعاتی هنوز در حال جمع آوری قطعات پازل چگونگی ظهور کووید-19 هستند. ویروسی که طی سه سال گذشته جان میلیون ها انسان در گوشه و کنار جهان را گرفت.


باید توجه داشت که بحث و جدل در مورد منشأ ویروس کرونا از روز اول شیوع این همه گیری یک موضوع داغ بود. چین قاطعانه بحث نشت آزمایشگاهی را انکار کرده است ولی گزارش فعلی ایالات متحده به وضوح اشاره می کند که شیوع ویروس بسیار عفونی کووید 19 از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفته است.


باید به این موضوع اشاره کنیم که هنوز اسناد قطعی این ادعا منتشر نشده و با توجه به روابط سیاسی نه چندان دوستانه آمریکا و چین و رقابت اقتصادی این دو کشور، هنوز نمی توان به طور قطعی اعلام کرد آیا واقعا چین مسئول ساخت و انتشار ویروس کرونا بود یا خیر؟

منبع: سیناپرس



منبع