سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد پزشکی

کاربرد روغن زیتون در درمان بیماری‌ها

روغن زیتون تاثیر مناسبی بر روی دستگاه گوارش دارد و می‌تواند به عنوان یک ملین مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ، روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و می‌تواند از وقوع انواع بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا جلوگیری کند. به صورت کلی‌تر، می‌توان گفت که زیتون هیدروژل یوروفارم ابزاری مفید برای حفظ سلامت شریان‌ها است. روغن زیتون یک کاهنده بسیار قوی کلسترول است. منظور از کلسترول، نوع بد آن یعنی LDL است و این ماده غذایی اثری بر روی کلسترول خوب خون یعنی HDL ندارد. روغن زیتون همچنین با جلوگیری از رسوب پلاک‌ها در جداره عروق، مانع تنگ شدن رگ‌های انسان می‌شوند و از این طریق است که جلوی بروز سکته را می‌گیرد. از دیگر سو، مصرف مقدار مناسبی روغن زیتون می‌تواند به دلیل رطوبت ساز داشتن اولئیک اسید، باعث کاهش اشتها در فرد شود و در دراز مدت، می‌تواند منجر به لاغری فرد شود.


افرادی که دچار دردهای رماتیسمی هستند، می‌توانند با مصرف موضعی روغن زیتون به صورت منظم، التهابات رماتیسمی را کاهش دهند. این ماده غذایی ارزشمند به دلیل دارا بودن پولیفنول، می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کرده و مانع بروز پوکی استخوان شود. به همین دلیل، مصرف روغن زیتون به زنان بالای 45 سال کتوهیل که در معرض پوکی استخوان هستند، بسیار توصیه می‌شود. از سوی دیگر، روغن زیتون با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن‌ها در استخوان و تقویت آن‌ها می‌شود. فرضیه‌ای وجود دارد که معتقد است روغن زیتون با کمک برای حفظ غشای مغزی، باعث به تعویق افتادن پیری مغز و جبوگیری از آلزایمر می‌شود. در این زمینه لازم است اشاره شود که تاثیر آن کاملاً ثابت شده است، اما دانشمندان هنوز مکانیزم اثر آن را کشف نکرده‌اند.


روغن زیتون همچنین می‌تواند در تنظیم قند خون نیز مفید و موثر باشد. دارا بودن انواع خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها، باعث شده است روغن زیتون بتواند از پراکسیداسیون چربی‌ها در بدن جلوگیری کند و مانع آسیب رسانی رادیکال‌های آزاد به بدن شود. این عملکرد در نهایت منتج به مقاومت بیشتر بدن در برابر انواع سرطان، مخصوصاً سرطان پوست و پستان می‌شود.


روغن زیتون تاثیر مناسبی بر روی دستگاه گوارش دارد و می‌تواند به عنوان یک ملین مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده خوراکی در رفع سنگ‌های صفراوی و یبوست‌های مزمن بسیار مفید است و خاصیت ضد انگلی نیز دارد.



منبع